Spotify – co warto wiedzieć?

Choć dla wielu osób może to być sporą nowością, to jednak w obecnych czasach ogromna część treści dostępnych w internecie przesyłana jest przez portale streamingowe. Jednym z najlepszych tego przykładów jest Spotify. Czym jest ten portal, a także jak wygląda jego obsługa od strony artysty tworzącego muzykę?

Co to jest Spotify?

Podstawową sprawą, od której trzeba zacząć zdobywanie informacji na temat Spotify, to dowiedzenie się, czym to w ogóle jest. Jak się okazuje, jest to internetowa, cyfrowa platforma, która służy do słuchania muzyki, podcastów czy też oglądania filmów.
Jak to dokładnie działa? Użytkownik instaluje na telefon lub komputer aplikacje Spotify, a następnie zakłada konto. Po tej czynności otrzymuje dostęp do bazy milionów piosenek, które może dowolnie odsłuchiwać. Co jednak ważne w przypadku darmowego konta utwory rozdzielane są krótkimi reklamami. Jeśli chce się ich uniknąć, należy wykupić konto premium, które kosztuje 19 złotych miesięcznie.

Jak dodawać piosenki na Spotify?

Tak wygląda użytkowanie Spotify od strony zwykłego słuchacza, który szuka swoich ulubionych piosenek. Co jednak w sytuacji, gdy jest się artystą i chce się dodać swoje piosenki do bazy Spotify, aby użytkownicy portalu mogli się z nimi zapoznać? Jak można to zrobić?
Jak się okazuje, dodawanie piosenek jest znacznie łatwiejsze, niż się może wydawać. W tym celu wystarczy tylko założyć konto na stronie Spotify for Artists. Umożliwia to bardzo proste stworzenie profilu, a następnie dodawanie na niego swoich własny piosenek.

Ile Spotify płaci za autorom piosenek?

Każdy młody artysta wie, że Spotify to rewelacyjny sposób na zdobycie popularności i rozpoznawalności. Co jednak ciekawe, nie trzeba czekać na to, aż nagrane piosenki trafią do radia czy też telewizji, aby zacząć na nich zarabiać. Jak się okazuje, Spotify płaci artystom za to, że użytkownicy słuchają ich piosenek. Ile można zarobić za to, że nasze piosenki spodobają się użytkownikom Spotify? Platforma płaci około 0,0032 dolara za jedno osłuchanie, a konkretniej mówiąc za ponad 30 sekund osłuchania danej piosenki. Może się to wydawać niedużo, lecz przy wzroście popularności piosenki mogą stać się naprawdę poważnym źródłem dochodu tylko z samej platformy. Artykuł napisany we współpracy z jak promować muzykę.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *