Biurko do pracy na stojąco – czy to jest dla każdego?

Zmian w stylu życia podejmuje się wielu ludzi. Chcąc schudnąć – idziemy na siłownię i włączamy dietę; chcąc mieć piękny uśmiech – zakładamy aparat ortodontyczny; chcąc mieć nowy samochód – sprzedajemy stary lub oszczędzamy pieniądze. Wspólnym mianownikiem wszystkich marzeń i planów jest determinacja i samozaparcie. A chcąc pracować efektywniej i cieszyć się dobrą kondycją kręgosłupa? Można zaopatrzyć się w biurko do pracy na stojąco. Ale jak z niego korzystać, aby zapał szybko nie zgasł?

Ważna sprawa – nawyk

Każdy początkujący, który zaopatrzył się już w biurko z regulacją wysokości i z teorii wie, jakie może ono przynieść skutki, powinien zacząć od używania go zasadą „małych kroków”. Żadna, wprowadzona do życia nowość nie przychodzi łatwo, a nawet jeśli to szybko można się nią nią znudzić, a w tym wypadku celem jest wypracowanie stałych nawyków, podczas pracy.

Pierwsze kroki do wstania z krzesła

Chcąc zobaczyć rezultaty, wynikające z pracy przy biurku regulowanym warto wdrożyć w życie kilka, cennych zasad, szczególnie na początku:

– wiedząc o tym, że naturalną pozycją, która towarzyszyła pracy dotychczas jest siedzenie, warto ustawić sobie czasomierz przypominający o tym, żeby w ogóle wstać;

– biurko regulowane służy temu, aby w wyznaczonym momencie podnieść jego wysokość w sposób łatwy. Na początku warto korzystać z tego krótkotrwale, na przykład 15 minut na każdą godzinę pracy. W miarę „oswajania” się z nową sytuacją, czas ten można wydłużać;

– warto dbać o prawidłową postawę w trakcie stania. Sylwetka nie powinna być nadto wyprostowana, ale też nie należy się garbić. Przydatne okazują się podnóżki, na których naprzemiennie można stawiać stopy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *